Jablíčkové košíčky s pudingem ;-)



Upéct svačinku z listového těsta je u nás oblíbená záležitost, protože je to velmi rychlé. Naposledy mě ale maminka překvapila návrhem na trochu složitější "závin". Totiž, abychom těsto upekly ve formičkách na košíčky a jablko daly do středu jako náplň. A já jsem si k tomu přidala, asi aby to bylo "jednodušší", puding. 

Postup byl úplně jednoduchý. Těsto jsem vyválela asi tak 3 mm tenké, měla jsem strach, že se ve formičce vzedme a jablíčková směs se vysype. Na závěr pečení mi ovšem maminka sdělila, že tyto obavy byly zcela liché, neboť listové těsto má v povaze se spíše smršťovat. Myslím, že jsem formičky jenom zlehka vysypala moukou, nebo snad ani to ne. Listové těsto je totiž velmi tučné, takže obvykle se nepřipéká. 

Vyválené těsto jsem si rozkrojila na čtverce, ty jednoduše položila do formiček (jenom jemně formovat podle tvaru formičky, ale rozhodně nevmačkávat, jako se to dělá u jiných těst). Poté jsem na hraně formičky těsto přimáčkla, aby se hezky odkrojilo a košíčky byly hezky úhledné.







Pak jsem do středu košíčku dala 3 polévkové lžíce vanilkového pudingu (na 9 košíčků postačí uvařit puding z jednoho sáčku) a na něj namletá jablka se skořicí. Pro jistotu, aby jablka nepustila moc šťávy a košíčky se nerozmočily, jsem do směsi přidala ještě strouhanku. Nejraději k tomuto účelu používám ovesné vločky, jenomže jsme je tenkrát neměly doma.






Košíčky jsme pekly na 180 stupňů na střední příčce asi tak... dokud okraje nezrůžoví. Záleží na vaší troubě. Pravda, před pečením můžete ještě jednou vrstvou z listového těsta přikrýt vrstvu jablek a vyrobit si tak mini-pie. To bychom mohly zkusit příště. ;-)






Po upečení jsem košíčky nechala trochu vychladnout - to abych si nepopálila prsty při vyklápění. No, pří vyklápění... spíš při naklánění, protože s ohledem na jablečnou náplň jsem měla obavy košíčky otočit vzhůru nohama. Takže stačí naklonit do svislé polohy a nožem nebo vidličkou košíčku jemně pomoci vyklouznout z formičky.

Košíčky byly nečekaně dobré, takže listové těsto od teď používám nejen na pečení štrúdlů. A jaké kousky z listové kouzlíte vy? ;-)


-Linda-

Komentáře

Oblíbené příspěvky