Vajíčková světýlka

Nápad, který popíšeme v tomto článku, zaujme nebo potěší každého, kdo si umí vyhrát s drobnými detaily, je trpělivý a z  "ničeho" rád tvoří "něco".  Nemusíte nad ním příliš přemýšlet a výsledek uvidíte poměrně rychle. Jedná se o vytvoření květinek z plat od vajíček a šňůry světýlek, což je nápad publikovaný na STREAMu v pořadu Vychytávky.  Chtěly jsme ho vyzkoušet a světýlky přikrášlit klubovnu našich neteří.


Takže, na začátku byly obaly od vajíček - dva druhy. Při práci jsem si uvědomila, že některá plata jsou z kvalitnějšího papíru, který je pevnější a hladší. Přimlouvala bych se za to, abyste raději použili kvalitnější materiál, pokud ho máte po ruce. Jestli ne, nevadí, jen budete muset být trochu jemnější.



Krok  č. 1 je vystřihnout (tedy kombinovaně vyřezat a pak dostřihnout) z každého plata ty vystouplé části, které následně obstřihnete malými nůžkami tak, abyste získali co nejuvěřitelnější tvar květu a listů.  Já jsem květy, respektive jednotlivé lístky, vystřihovala dost mělce. Ve Vychytávkách je zastřihovali hlubší, takže květ byl více rozevřený a ještě jednotlivé lístky jemně vytvarovali.   Při této činnosti jsem si uvědomila, jak je nutné být trpělivá, a že cvičení dělá mistra. Ke konci jsem měla vykoumaných pár fint, jak stříhat symetricky a rychle - prostě jsem to už "měla v ruce". 



Krok č. 2 je barvení vodovkami. Na vodovky ale osobně nemám trpělivost čekat, než se štětec nasaje výraznou barvou.  Takže jsem vytáhla naše tempery, které jsme kupovali je snad před třemi  lety. Jednotlivé barvy si celou tu dobu spokojeně oddychovaly ve svých tubách, téměř nedotčených,  a já jsem je po takovém čase vytáhla a pořádně zplundrovala. Vše je nutné nakreslit zevně i vevnitř a nechat dobře uschnout.






Krok č. 3 Kompletování. Do všech částí je potřeba udělat otvor na zasunutí žárovičky světýlka. To jsme dělaly až v této fázi, ale je možné to udělat už dřív, před barvením. 
Nyní je chvíle, kdy se má celá květinka dodělat. Při tomto kroku jsme se s Lindou trochu poškorpily. Linda lepila část zelených listů a barevného květu k sobě, aby byla květinka stabilnější a světýlko v něm líp drželo. Já jsem se rozhodla celé dno u listů vystřihnout a květ do nich trochu zasunout  - připadalo mi to hezčí. Linda mě upozornila, že teď už je nemá pořádně jak slepit. Musím přiznat, že na tento technický oříšek nemám vyhraněný názor.




A tady je náš domácí výsledek. Rozsvícené origami a "vajíčkové" květiny.  Mám radost z hřejivého pocitu, který světýlka evokují.



A ještě sólo pro můj výtvor. :o). 

-Nela-

Komentáře

Oblíbené příspěvky