Origami




Tento příspěvek vlastně úzce souvisí s jiným příspěvkem, který přijde na řadu za chvíli. Mají společnou ideu - květiny z různých forem papíru. 

Tyto květiny jsou z jaksi tradiční formy papíru. A způsob jejich výroby je stejně tradiční - jsou to origami lilie. Jsou poskládané podle návodu v této knize. Popravdě řečeno tato kniha a nápady paní Aytüre-Scheele mě provázely velkou část mého dětství. A mnohé skládanky jsem uměla složit zpaměti. 




Ale pro mě to nebyly jenom příjemně strávené chvíle a skvělé tipy na dárky a výzdobu na poslední chvíli (což byl i tento případ). Dodnes těžím ze zručnosti, kterou mé prsty díky origami získaly. Zrovna nedávno jsem šila jednu dečku, která měla lem zhotovený tím způsobem, že v rozích bylo  velké množství materiálu a k tomu neexistoval snadný způsob, jak je začistit. V těch chvílích jsem s vděčností vzpomínala na origami, zatímco jsem s naprostou samozřejmostí používala záhyby a protizáhyby tak důvěrně známé právě v origami.  Jak se vždycky říkalo: "Co se v mládí naučíš, ve stáří (v mém případě doufám, že ještě "ve stáří") jako když najdeš."




A teď už ke květinám. Samozřejmě na skládání origami je důležitý výběr papíru - nejvhodnější je pergamenový, zvlášť u složitějších kousků, které mají mnoho skladů. Ale vystačíte si i s tenčím kancelářským nebo barevným papírem.

A také jsem poprvé využila i lepidlo, to aby květy víc držely tvar. Lepila jsem sklady na "pestíku", aby se květy nerozpadly při nasazování...





... na žárovičky. (To je pasáž, která souvisí s oním dalším příspěvkem). Tady můžete vidět žárovkovou kytici z papírových květů.





Žárovka vykukuje středem květu a díky tomu se pak celý květ rozzáří. A sklady vytvoří efekt žilnatiny.




Ještě jeden pohled na papírové květy, tentokrát v jasném světle zimního odpoledne.





A tamtadadá - již rozvěšené a rozvícené... škoda, že to neumíme "vzít" po tmě, aby světýlka vynikla. Květy zdobí stěnu v "klubovně" našich neteří. Líbí? ;-)

-Linda-

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/11734669/?claim=wkn7sccf8ck">Follow my blog with Bloglovin</a>


Komentáře

Oblíbené příspěvky