V zahradě je vlk! Ehm, vlčina...



Už je to velmi dlouho, co jsme napsaly příspěvek. Jakýkoli. Ne, že bychom neměly bezpočet námětů, návodů a tipů. Ale toho času bylo hrozně málo. Vlastně je pořád, a proto jsem se uchýlila k tomu, že vložím alespoň páru fotek. Letos, stejně jako loni, nám v tuto dobu přibyl další časožrout. Není nový, ale nabyl nových rozměrů. Takový Otesánek - zahrádka a moje chuť zkusit vypěstovat kdeco, což je tak trochu vražedná kombinace. 








Těchto pár snímků zachytilo maminčinu lásku z dětství - Vlčí bob neboli Lupiny. Hned jak se trochu oteplilo, tedy tak v květnu, začaly kvést. Pomalu každá kvetla v jiných barvách a dokonce i v jiné intenzitě jinak totožných barevných kombinací. Ani jsem je všechny nevyfotila, lépe řečeno, další barvy mám na jiném foťáku, ale ty vložím později, pro změnu s mými láskami - hrachorem a hledíky.








Tyto rostliny jsou loni vypěstované ze semen. A ačkoli jsem je vysadila docela pozdě, koncem června, již loni některé kvetly. Loňské byly sladce růžové jako bonbóny, ale takovou barevnou přehlídku jako letos jsem nečekala. 

Teď už jsou lupiny dávno odkvetlé, chtěla bych je tento víkend zastřihnout v naději, doufám ne marné, že ještě letos obrostou. Nechala jsem totiž dozrát semínka, tak nevím, nevím. To víte, letos už svůj "úkol" splnily. 








Našla jsem na internetu odkaz na další druhy lupin. Tedy, zahradní lupiny nejsou jedovaté, semena bílých lupin se dokonce používají v potravinářství. Ale původní divoké lupiny jsou jedovaté. Můžete je najít například při okrajích lesů. A pak jsem narazila na lupinu žlutou. Dočetla jsem se, jak zbavit semena jedovatosti. Dokonce jsou pak i zdravá. Tak nevím, asi to budu muset více prozkoumat. Ale jenom informačně. Na osobní zkušenost nejsem připravená. Přeci jenom, jsem ještě mladá... :-D








A na závěr ještě šeřík. Máme ho, co jsme se přestěhovaly do Valašského Meziříčí. A už tehdy měl, pochopitelně, svůj věk. Ale poprvé kvetl teprve loni. To znamená ve věku sedmi, osmi let? Řekla bych, že tak je to správně. Loni měl jen tři šištice květů, ale letos byl skoro celý obsypaný. Třeba bude příští rok obsypaný celý. ;-)

Tak, půjdu teď tedy zastřihnout lupiny a v blízké době se ozvu s dalším zahradním příspěvkem. Mohla bych se zmínit o našich návštěvnících ze světa, kde svoboda znamená zodpovědnost a krása vůli žít - tedy ptáci, hmyz a zvířátka.


-Linda-


Komentáře

Oblíbené příspěvky