pátek 23. září 2016

Maminčina selanka



Bylo to jedno vcelku vrtošivé odpoledne. U nás - jak jinak. A tak maminka přišla s novým zpestřením - budeme konat selanky, při nichž budeme komentovat své výtvory, fotografie atd atd. Takový ten umělecko - debatní kroužek se zcela zřetelným komickým podtónem. U nás - jak jinak. (Život už je beztak sám o sobě vážný, tak proč k němu přidávat. Aspoň si prodloužíme život smíchem ;-)) A protože to vymyslela mamá, tak se taky ujala úvodního slova.








"Na počátku byly krásné, háčkované květy z dílny  Jane Crowfoot .  Barevné, nápadité. Nezbývalo mi než vzít do ruky háček, různé zbytky přízí - Catty, Camillu, Hawai - a zkusit je také. Výsledek vidíte na fotu."


Prohlásila mamá a s gestem filmové hvězdy si pročísla své vlasy, aby tak zcela upoutala pozornost na fotografie, které před chvílí pořídila. 








"Zatím nevím, na co je použiji, ale myslím, že v kombinaci s riflovinou by vypadaly dobře...",
pokračovala. A měla pravdu. Kontrastní barevné provedení určitě oživí nenápadnou džínovou barvu.








"Pak jsem k základnímu květu  začala přidávat další háčkované motivy. Mým záměrem bylo vytvořit  rozměrově větší květ. Začala jsem červeným lemem ." Maminka velice ráda červenou. Pokud by chtěla květ umístit na tašku nebo jiný model z rifloviny, je takovéto výrazné orámování vhodné. Díky tomu více vynikne nejen střed květu, ale i bílé okolí, které by jinak "zapadlo". 








"Na řadu přišly modré bochánky..." Jednak proto, že chtěla květ zvětšit, a jednak proto, že si maminka ráda hraje a zkouší pořád něco nového. Myslím, že se opět strefila. Modré cípečky totiž změkčí červený, přísně geometrický rám.








"...a zelené lístky..." Tyto lístky doplnily tvar modrých "bochánků" a opět je opticky zvýraznily. Mají tedy stejnou funkci jako červený rám - nechat předchozí barvy "vystoupit", přitáhnout k nim pozornost. Protože ale maminka chtěla, aby její květ opravdu působil dojmem květinky, použila jemnějších barev a tvarů.








"A byl tu výsledek..." 








"...ještě zblízka..." Maminka si užívala chvilky pozornosti při besedování.








"Barvičky se mi zdály mdlé a tak jsem vše olemovala jasně růžovou Hawají a hned byl květ veselejší..." To je maminka - tak trochu gipsy. Ale vzhledem k tomu, že motiv celou dobu viděla na zmíněné riflovině, není divu, že chtěla oddělit modrozelené řady od podkladové tmavě modré. Tentokrát ale opravdu pouze jemným proužkem.








"...a dál jsem ještě chtěla vyzkoušet i lehké dozdobení v barvách středu, který by květině dodal ucelený ráz."








"Pak jsem zkusila ještě menší motiv..."








Při pohledu na tento poslední kousek prezentace jsem dostala chuť na čokoládu - takové ty pralinky a la mořské plody. Čímpak to asi bude?


Maminka ukončila svou mini přednášku o tvorbě květin jakožto výtvoru rozverné mysli a my se konečně mohly vrhnout na bublaninu podávanou jako hlavní program naší selanky. Aspoň tak to rozhodně vnímala moje sestra. :-D A já se nyní uchýlím do koutku k vážnému rozjímání, poněvadž příště budu na řadě se svým průvodním slovem já. Oj, doufám, že to "příště" nebude za pět minut, jak známe mamá... ;-)


-Linda-



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...