pátek 5. prosince 2014

Prolínání materiálů



Na začátku byl samet a tyl identického odstínu. Já jsem už zapomněla, že je máme doma, ale mamince v mysli už dlouho cinkal malinký návrhářský zvoneček upozorňující, že tyto dva materiály se k sobě nejen hodí, ale musí být spolu i použity. Na co asi? Díky své struktuře jsou oba vhodné pro tvorbu aplikací. A u těch se meze představivosti nekladou. Můžete vytvořit téměř cokoli - jen zavřít oči a zamyslet se. Co to bude?

Greetings! Following pictures show, how to mix three  unique materials - velvet, tulle and yarn. If would like to see the finished product, please read next article.

Guten Tag :o), nächste Fotos zeigen, wie Sie verschiedene Materialien (Samt, Tüll und Garn) kombinieren können, um eine Naturaplikation zu schaffen und zum Beispiel ein Halstuch zu schmücken. Wenn Sie das Erzeugnis sehen möchten, schauen Sie bitte unseren nächsten Artikel an.





Přírodní motivy jsou přirozené, uvnitř mají krásu i eleganci, které nemusíte dlouze a složitě hledat. Stačí jen kopírovat známý tvar -  na obrázku vidíte příklad lístků. 
Samet je podložen vatelínem a spodní stranu tvoří bavlna. Krajní list sestává jen ze sametu a tylu. Šicí stroj vše entloval, za zcela náhodné asistence Lindy, která jej nabádala a dlouze mluvila do jeho mechaniky, aby byl výsledek úhledný a precizní. Aplikace bude totiž přitahovat mnoho očí.






Zde detail na lístek z tylu - s tímto materiálem si  šicí stroj poradil skvěle (pašák)  a vznikl zajímavý průsvitný efekt.






Nedávno, když jsem se chystala do práce, jsem si všimla, že maminka, čekajíce na snídani, ještě něco plete. To dělává dost často, že jen tak mimoděk ve volné "půlvteřince" vytvoří jakousi drobnost, se kterou má velké plány.  Opět to byly listy. Aby hezky držely tvar, jsou pletené vroubkovým vzorem. Barevně sedí k jednomu mátově zelenému nákrčníku, na který se podle maminčiny smělé myšlenky měly aplikovat.






Nyní druhé foto se stejným motivem - promiňte, ale líbil se mi ten fialový podklad :-), o kterém bych se ráda poněkud rozhovořila. Nuže ... 
Libí se mi moc. 






Zde je vše zkombinováno. Tento obrázek mi připomíná jeden svetr laděný do zářivých hnědých podzimních odstínů, který maminka kdysi (snad před dvaceti lety) pletla  na zakázku kamsi za hranice.  Byly na něm našity listy ze šusťákoviny a koženky, doplněné výšivkou a korálky. Vzpomínám si, jak mě jako malou holčičku úplně fascinovalo právě to neopakovatelné prolínání materiálů.  Zážitky jako tento velmi ovlivnily i mou tvorbu - tedy pokud nějakou mám. Nejčastěji totiž jenom planě mluvím nebo pářu. Co už.






Zde Vám představujeme onen nákrčník, který měl dostat do klopy kytici zelených listů. Maminka jej pořádně prohlédla, a pak rozhodla, že našívat se bude ... hmm...eh... zrovna tady.






A tím končíme... To jsme podšívky, že? (Doufám, že já jsem podšívka do kabátu a ne do kabelky, to bych byla hned samá boule.)  Stejně jste už byli z toho kreativního adrenalinu úplně pryč, ne? No, tak se vydýchejte, odpočiňte si, a až budete chtít vidět výsledek, přečtěte si následující příspěvek.


                                                   Thank You for Your visit. See You soon! 


Vielen Dank für Ihre Zeit. Bis bald!


Merci de votre visité et au revoir!


Gracias para su visita y hasta luego!

 - Nela-



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...