neděle 2. listopadu 2014

Jak uháčkovat puff-puff kytičky?

Máme tu další návod. Moc jich nebylo, to je pravda. Ale taky je pravda, že máme několik návodu připravených v rukávu, jen je malinko dotáhnout do konce. Tento návod ovšem mezi ně nepatří, byl  totiž vytvořen na přání ;-).

Možná si pamatujete na dva články, kde vystupovaly květinky, jejichž název jsme zkomolily na puff-puff květinky. Jsou opravdu moc pěkné a teď si je budete moci uháčkovat i Vy. Takže, jak na to?

1. Základní kolečko

Já osobně používám kroužek jenom z příze, na který uháčkuji druhou řadu. Tento kroužek, protože není tvořen řetízkovými oky, je možné pevně utáhnout, takže uprostřed nevznikne otvor. Na druhou stranu jej ale musíte zapošít. 

V návodu jsme první řadu udělaly klasicky z řetízkových ok. Pro základní typ květinky, jaký jsme používaly v příspěvcích, jsme uháčkovaly 5 řetízkových ok. Ovšem můžete mít různý počet okvětních lístků, to by pak bylo 5 ok příliš a vhodnější by byly 4 oka. Každopádně, ať už si vyberete jakýkoli počet ok, spojíte je pevným okem, takže vám vznikne základní kolečko.

2. řada

Další řada je tvořena krátkými sloupky. My jich máme 12. Na každý jeden okvětní lístek budete potřebovat 2 krátké sloupky. Opět spojíte pevným okem.

3. řada - ta stěžejní

Na této řadě si musíte dát nejvíce záležet. Ta vaší kytičce totiž dává to správné image. Při tvoření tohoto návody jsme s maminkou zjistily, že jsme tuto řadu dělala každá jinak, to znamená, že existují alespoň 2 způsoby, jak ji uháčkovat. 

1. způsob

Já jsem tuto poslední řadu háčkovala v podstatě jako pecičky. To znamená, že jsem uháčkovala pevné oko do sloupku následujícím po uzavření předchozí řady pevným okem. Pokud totiž chci, aby bylo háčkování rovnoměrné, což je u těchto květinek důležité, nikdy nezačínám háčkovat vzor v místě spojení řad, protože u tohoto spojení člověk nikdy neví, jestli patří nalevo nebo napravo. Proto začínám až následujícím sloupkem, vypadá to úhledněji.

Takže, když jsem se "přehoupla" na následující sloupek, uháčkuji 3 řetízková oka. A TEĎ! Vpíchnu háček do sloupku následujícím po tom, ze kterého jsem dělala ta 3 řetízková oka. Protáhnu a nahodím, jako kdybych chtěla uháčkovat krátký sloupek. ALE! Smyčku, kterou jsem protáhla sloupkem předchozí řady, vytáhnu až na výšku těch 3 řetízkových ok, nebo i výše, a pak nahodím, ale NEPROTÁHNU - nýbrž znovu vpíchnu do stejného sloupku předchozí řady, vytáhnu smyčku, co nejvýš, nahodím a znovu vpíchnu a vytáhnu. Znovu nahodím a tentokrát již protáhnu. Pokud chcete, můžete uháčkovat i čtyři nebo pět smyček.

Uháčkuji jedno řetízkové oko, které pevně stáhnu, aby se mi hezky vytvarovala pecička, pak udělám ještě další 2 řetízková oka a vpíchnu pevným okem do následujícího sloupku po tom, do kterého jsme vpichovaly smyčky. Takže suma sumárum - do jednoho sloupku vpichuji pecičku, do dalšího řetízková oka. Proto na jeden okvětní lístek potřebuji 2 sloupky.

Jak ve výsledku vypadají mé květinky, si můžete prohlédnout zde: 

A teď maminčin způsob: 

Maminčin způsob se liší pouze tím, do kterých sloupků vpichuje. Opět se přehoupneme, tentokrát 2 pevnými oky do 2. sloupku následujícím po spojení řady. Uháčkujeme 2 řetízková oka. 

ZMĚNA! Vpíchneme do sloupku označeného zeleným puntíkem (pro leváky modrým puntíkem).

 Vpíchneme, vytáhneme smyčku do výšky, nahodíme, vpíchneme, vytáhneme do výšky, nahodíme, vpíchneme, vytáhneme a nahodíme, opakujeme 3 * nebo i vícekrát, podle toho, jak moc naducanou kytičku chcete mít.

POZOR!, dále vpíchneme do sloupku NÁSLEDUJÍCÍM po sloupku označeném modrým puntíkem (pro leváky zeleným), opět vytáhneme do výšky, nahodíme, vpíchneme, vytáhneme do výšky, nahodíme, vpíchneme, vytáhneme do výšky, nahodíme a protáhneme všemi smyčkami.  

Uháčkujeme 2 řetízková oka, přičemž prvním okem smyčky hezky stáhneme.

A okvětní lístek ukončíme pevným okem opět do sloupku označeném modrým puntíkem

.

Přehoupneme se pevným okem do následujícího sloupku.

A celý postup opakujeme.

V podstatě se řídíme heslem 2 kupředu, 1 vzad.

Tam ta dadá! Maminčina kytička je na světě.

Další maminčiny kytičky můžete vidět zde: